Stage is begonnen! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Leonie Schrijen - WaarBenJij.nu Stage is begonnen! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Leonie Schrijen - WaarBenJij.nu

Stage is begonnen!

Door: leonieschrijen

Blijf op de hoogte en volg Leonie

04 Mei 2011 | Spanje, Madrid

hallo allemaal!

ten eerste wil ik even zeggen dat ik het heel leuk vind dat ik zulke lieve reactie's van jullie krijg! het doet me goed om soms iets van jullie te horen en zo heb ik ook niet het idee dat ik het voor niks doe haha!

nou vandaag was mijn eerste stagedag. maar ik zal even bij het begin beginnen.

maandag werd ik om 12 uur opgehaalt door sanaa en naar hotel mallorca beach in magaluf gebracht. ik was best wel zenuwachtig maar zodrag ik mijn teamgenoten en stagebegeleider ontmoette was dat gelijk weg! mijn stage begeleider is een Ier en ik vind zijn accent en zijn grapjes echt heerlijk om naar te luisteren haha! dan hebben we Chris. een jongen van 30 jaar en hij komt uit engeland, en Peter van 24 jaar uit hongarije. er was nog een ander meisje van 26, Sabrina maar ze was er die dag voor het laatst dus ik heb haar niet zo goed leren kennen jammer genoeg. maar zoals jullie zien zijn ze allemaal een stuk ouder als mij en ben ik het enige meisje. ze noemen me ook wel baby hahaha.

nou de afgelopen 2 dagen was er eigenlijk niks te doen in het hotel omdat er allemaal aankomsten en vertrekken zijn dus we waren vrij. maar dat maakt niet uit want zo kon ik de jongens wat beter leren kennen. maandag avond zijn we wat wezen drinken omdat het Sabrina's laatste dag was. dat was heel gezellig. er zijn trouwens heeel veel engelse touristen hier en vooral veel jongeren. ik denk dat magaluf (waar ik dus zit) een soort lloret de mas is.. maar dan voor engelsen. dus ALLES is hier engels. de winkels, de kroegen. ik wist niet wat ik zag! ze zijn heel luidruchtig en ze zijn of dronken, of ze hebben een kater! vreselijk. we waren dus uitgeweest maandag avond en ik wist niet wat ik zag! de meiden hebben bijna niks aan en staan op de bar te dansen, en ze liggen elkaar zowat te neuken op tafels!( sorrie voor mijn taalgebruik) de jongens moesten heel erg lachen om mijn reactie. ik zat echt met open mond te kijken. het leeg wel alsof ik in het programma oh oh cherso terecht was gekomen!!

de volgende dag, dinsdag, waren we dus ook vrij. alleen het hotel was overboekt dus we moesten onze kamers uit. we werden naar een ander hotel aan de overkant gestuurd voor een nacht. daar hadden we een hele luxe kamer dus dat vonden we helemaal niet erg! we hebben wat boodschappen gegaan en zijn langsgeweest bij het panama hotel waar jeroen stage loopt. ik schrok echter wel een beetje want jeroen had het niet echt naar zijn zin daar. in dat hotel is ongeveer 95% frans. en hij kan totaal geen frans praten dus hij mocht niks doen van zijn team. hij voelde zich erg nutteloos volgens mij en hij was erg down. echt raar want zo ken ik hem totaal niet! ook moet hij in een kelder slapen met allemaal buizen en leidingen en de verf bladdert van de muren af enz. ik hoop dat hij het snel naar zijn zin gaat hebben want ik heb hem nog nooit zo down gezien!

savonds waren we van plan om er een leuke avond van te maken in ons appartement. en het was ook heel gezellig! totdat ik ziek werd.. ik weer niet wat het was.. ik denk dat ik iets verkeerd had gegeten of misschien door de warmte.. maar al mijn avondeten kwam er weer uit en ik voelde me heel beroerd :( gelukkig waren de jongens heel lief voor me. peter had zo ongeveer een hele apotheek meegenomen vanuit hongarije en ik werd helemaal ingestopt met allemaal denkens. ik ben vroeg gaan slapen en ik voel me nu gelukkig weer goed!

vandaag was dus mijn eerste stagedag. er zijn nog geen kinderen dus we hebben een aantal activiteiten gedaan met wat oudere mensen ( de spanjaarden want de engelsen hadden allemaal een kater en konden niet van hun strand bedjes afkomen haha) we gingen schieten en we hebben gesjoelt en jeu de boeles gespeeld. vanavond is er nog bingo en dan zijn we alweer klaar. het zijn nog niet zoveel activiteiten maarja en is ook weinig animo.

ik heb een mooie hotel kamer (gelukkig geen enge kelder) en ik krijg goed te eten. we mogen gewoon van het buffet mee eten waar de gasten ook van eten dus dat is heel mooi!

ik heb nog wel wat moeite met het steeds overschakelen van talen. dan weer engels, dan weer nederlands en dan spaans. maar het gaat steeds beter.

nou dat was een heel verhaal! ik laat snel weer wat van me horen!!

Adios Amigos!! xxxxx

  • 04 Mei 2011 - 20:56

    Tomes:

    hee lieverd ik lees dat je het leuk hebt. vervelend ja dat je ziek bent geworden maar goed dat je je nu beter voelt. nou ja ik kom naar je toe kan ik je weer instoppen. :) xxx veel plezier. love you

  • 05 Mei 2011 - 09:20

    Mama:

    Ha Leonie,

    Zo te lezen bof je enorm met je stage hotel en collega's! Jeroen heeft het een stuk slechter getroffen...
    Gelukkig ben je snel weer beter geworden. X mam

  • 05 Mei 2011 - 13:36

    Ellen:

    Ik kan me nog herinneren dat ik DOODmoe werd van het overschakelen in talen toen ik echt pas mijn Engels dagelijks moest gebruiken, ook kreeg ik enorme spierpijn in mijn tong en keel! (Omdat je tongval zo anders is in een andere taal, nu heb ik dat andersom, als ik NL moet praten).

    Misschien ben je ziek geworden van de ijsklontjes in je glas. Dat had ik een keer in Spanje, vanwege dat ze het water ervoor niet hadden gefiltert.

    Hou je taai!

  • 05 Mei 2011 - 19:02

    Hanneke&Dirk:

    Hoi Leonie,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Vandaag ben ik met oma op de fiets naar het strand gegaan: lekker op het terras koffie met een taartje en toen in het zand op een handdoekje gelegen. Het was erg gezellig! Ze heeft ook je verhalen gelezen die ik voor haar uitgeprint heb. Ze vind het allemaal erg leuk en spannend voor je!
    Veel liefs, ook van oma!

  • 06 Mei 2011 - 16:43

    Leonie:

    mama: haha ja ik heb echt geluk gehad wat dat betreft! ik heb ook wel het geluk dat ik het enige meisje ben dus ik heb een 2 pers. kamer voor mezelf! dat vind ik wel erg fijn want dan heb ik toch een beetje privacy.

    ellen: haha ja ik snap wat je bedoelt met dat overschakelen. aan het einde van de dag ben ik ook zo moe! het is erg intensief om alles in een andere taal te moeten doen. ik hoop dat dat over een paar weken beter gaat! ik begin al wel in het engels te denken dus dat is wel een goed teken denk ik haha!!

    hanneke&dirk:
    ooh dat klinkt goed op het strand! dus het is mooi weer in nederland? mooi dat oma het ook kan lezen op deze manier! ik houd jullie op de hoogte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hallo allemaal! Op 20 februari vertrek ik naar het mooie eiland Curacao. Ik ga 5 maanden stage lopen op het Santa Barbara beach & golf resort op de afdeling Events. Via deze blog kunnen jullie mijn avonturen volgen tijdens mijn stage. Veel leesplezier en ik zie jullie in Augustus weer! liefs, Leonie

Actief sinds 25 April 2011
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 22005

Voorgaande reizen:

20 Februari 2015 - 20 Juli 2015

Stage Curacao

27 April 2011 - 02 September 2011

Stage Mallorca

Landen bezocht: